30/10/06

AQUEST HOME EM FA POSAR NERVIÓS.

Desconec les paraules exactes però han dit a la tele que diu l’Artur Mas que el fet que Montilla es pugui presentar a les eleccions a President de la Generalitat és fruit de les polítiques d’integració de CiU. HA HA HA HA HAH HA HAH HAH.
CiU no va començar a fer polítiques integradores (a mig gas) fins fa ben poquet i amb resultats més que discutibles.
Penseu si no la quantitat d’anys que gent com jo i tots els que vam venir a Catalunya en les dècades dels 60 i 70 no ens hem vist reflexats en la realitat cultural, social o política catalanes.

Si malament no recordo, no va ser fins que va venir una gran quantitat de magribins als anys 90 - i els que tenien el poder es van adonar de la diversitat de la societat- que van començar a aparèixer personatges de ficció no-catalanoparlants en les sèries de tv3. Fins llavors, els catalans de llengua castellana era com si no hi fóssim.

(Ui, ara rellegint, això sembla un pamflet de Ciutadans de Catalunya).

Però el que vull dir és que el que tenim els que vam venir de fora ens ho hem currat nosaltres. Si jo parlo amb els meus nebots en català no obeeix a res més que a l’acceptació d’estar vivint en una societat plurilingüe. Podria haver triat parlar amb ells en castellà. Però la meva familia, els meus germans i germanes, cunyats i cunyades ens parlem en castellà amb girs andalusos i en canvi i sense haver-ho decidit conscientment utilitzem el català amb els petits. Perquè pensem que formem part d’aquesta realitat sense que el senyor Mas ens hagi de donar permís ni lliçons.

Per dret!

Ah i no és fer-me el xulo: jo vaig ser un dels que van tornar el DVD de propaganda a la seu de CiU. Esperava que hi anés més gent però hi havia més perodistes que ciutadans descontents.

1 comentario:

Anónimo dijo...

ves? estamos pellizcados en el margen de nadie somos los que aguantan y sustentan por eso nadie nos ha visto nunca

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin